سرفصل دوره 3D Max مقدماتی وپیشرفته | |
آشنايي با محيط 3d max : آشنايي با محيط - 3d max آشنايي با - viewport ها كار با پنل هاي فرمان - آشنايي با ابزارهاي كنترلي - مديريت فايل ها - عمليات - hold و fetch - Import و export كردن به يک سكانس |
1 |
تنظيم محيط كار و شيوه هاي نمايش صحنه: نحوه انتخاب يک - viewport آشنايي با ابزارهاي تغيير - viewport - Rotate و zoom و maximize كردن يک viewport تغيير فيلد يک - view - Hide و freez كردن اجسام استفاده از - grid و تغيير واحدهاي اندازه گيري استفاده از - snap |
2 |
ساخت اشيا در 3d max : مفاهيم اوليه رسم اجسام - standard primitive نحوه رسم كره، مكعب، استوانه، - chamfer box رسم اجسام با استفاده از صفحه كليد - نحوه رسم اشكال دوبعدي، رسم خط، كمان، دايره - نحوه استفاده از متن - آشنايي با ساخت - mesh و spline تغيير رنگ و نام اجسام - آشنايي با رندر كردن |
3 |
روش هاي مختلف انتخاب اشيا: انواع روش هاي انتخاب - نحوه انتخاب چند شي با هم - نحوه انتخاب به صورت گروهي - نحوه انتخاب معكوس - نحوه انتخاب با نام - روش گروه بندي و قفل كردن گروه |
4 |
كردن اشيا: آشنايي با مفهوم - transform و coordinate كردن سيستم آشنايي با سيستم هاي مختصات كردن سيستم - آشنايي با سيستم هاي مختصات - 3d max نحوه كار با دكمه هاي - axis constraints روش تغيير محل نقطه قطب - تغيير مركز دوران و روش تغيير مقياس - - Aligning ، cloning و mirroring اجسام ساخت آرايه و كار با آنها - نحوه كار با لايه ها |
5 |
ساخت انيميشن: آشنايي بامفهوم و كاربرد انيميشن و پارامترهاي انيميشن - تغيير محيط كار - 3d max به مد animate آشنايي با پنجره - time configuration تغيير مقياس زمان - تنظيم سرعت اجراي فريم ها - نحوه - transform كردن انيميشن اجراي معكوس انيميشن و آشنايي با - cycle كردن انتخاب مسير حركت - كار با ابزار - link و آشنايي با نحوه استفاده از linking سلسله مراتبي كار با شي - dumm |
6 |
استفاده از مواد و نقوش: كاربرد مواد ونقوش - آشنايي با پنجره - material editor آشنايي با كتابخانه پيش فرض - 3ds max نسبت دادن مواد به اجسام - تعيين درخشندگي مواد - كار با - map انواع فرمت هاي گرافيكي براي ساخت نقوش - روش ساخت انعكاس ها و سطوح آينه اي - نمايش تصوير در وجوه هندسي - ايجاد جلوه كارتوني |
7 |
اصلاح اجسام: آشنايي با مفهوم و كاربرد - modify آشنايي با امكانات برگه - modify بكار گيري - geo metric modifiers نحوه استفاده از - modifiers stack و ويرايش آن نحوه - displace كردن surface ها نحوه استفاده از - deformation بصورت free form كار با دستورات - xform نحوه - altering يک surface complexity آشنايي با نحوه كنترل رندر كردن - face شيوه هاي ويرايش - spline |
8 |
روش هاي پيشرفته ويرايش: روش هاي كلي ويرايش اجسام - نحوه انتخاب قسمتي از حجم يک جسم و - transform آن آشنايي با اصلاح - sub object نحوه - transform يک sub object نحوه ويرايش يک - mesh كار با - editable mesh و نحوه همسوسازي اشياي فرعي حذف و ايجاد اجزاي جديد در - editable mesh تكنيک هاي جديد ويرايش - spline گرد كردن و پخ زدن گوشه هاي يک - spline انجام عمليات بولي روي - spline |
9 |
ايجاد اجسام مركب) compound :) ايجاد اجسام مركب با استفاده از عمليات بولي - آشنايي با عملوند هاي بولي در متحرك ساز - ساخت يک - connect براي اشيا ساخت - scatter براي اشيا نحوه استفاده از - shape merge ساخت - trrain ساخت اشياي - conform ساخت يک جسم - loft وتنظيم آن ويرايش يک - loft نحوه ساخت انيميشن براي شي - loft |
10 |
كار با دوربين: مقدمه اي بر استفاده از دوربين - آشنايي با دوربين هاي آزاد و هدف دار - معرفي نحوه تنظيم دوربين ها - اصول استقرار دوربين ها - آشنايي با ابزار كنترل دوربين - متحرك كردن دوربين |
11 |
كار با نور: مقدمه اي بر استفاده از نور - نحوه ساخت نور - آشنايي با نورهاي جهت دار و نورافكن - شبيه سازي نور خورشيد - تنظيم مشخصات نورها - كار با نورهاي يک - viewport |
12 |
سايه ها، جلوه هاي ويژه و رندر سازي: آشنايي با انواع سايه - ساخت - shadow نحوه ايجاد تصاوير زمينه - آشنايي با جلوه ويژه مه، ايجاد چند لايه مه، نحوه ايجاد مه حجمي - نحوه ايجاد جلوه آتش - رندر كردن با - background اعمال تنظيمات روي تصوير رندر شده - روش هاي رندر كردن صحنه - نحوه افزودن - effect از نوع background و atmosphere رندر كردن - effect مشاهده فايل ذخيره شده - ذخيره كار روي - cd |
13 |